EL CICLO DEL AGUA WATER CYCLE

16-04-2018

Dentro del programa de ampliación de lenguas extranjeras que estamos llevando a cabo en el colegio hemos desarrollado una unidad didáctica de Ciencias Sociales en 2º de Educación Primaria en lengua inglesa.

La unidad didáctica ha comprendido cuatro sesiones en las que los alumnos han aprendido sobre el ciclo y los estados del agua. Hemos trabajado de diferentes maneras, individualmente y en grupos cooperativos. Hemos utilizado muchos recursos para entender los conceptos importantes y poder realizar un experimento y unos murales sobre el ciclo del agua.

As a part of the Foreign Language Program (PALE) that we are carrying out in our school, we have developed a Social Science didactic unit with the students of the second grade of Primary Education.

The didactic unit has been developed during four sessions in which the students have learnt about the water cycle and the states of water. We worked in different ways, individually and in cooperative groups. We have used lots of resources to understand the main concepts. They have done an experiment and as a final task they prepared a poster related to the water cycle.